dimecres, 15 de febrer del 2012

CROQUETES DE PATATA I BOTIFARRA NEGRA

Croquetes, boletes, pilotetes… no se ben bé com dir-ne, la qüestió es que aquesta es la meva aportació  a la Recepta del 15 d´aquest mes que ens demanaven receptes de croquetes.
Una recepta ben senzilla, que es fa en un tres i no res!



Ingredients:

500g de patates de mida mes o menys igual
100g de botifarra negra
Oli
Sal
Pebre
Pa ratllat amb all i julivert
1 ou

Es netegen les patates, es punxen una mica i es posen a coure al microones uns 10 minuts a màxima potencia (Això va depèn de microones, però el millor es anar punxant les patates fins que estiguin cuites. També es poden bullir de la manera tradicional!
Un cop cuites, es deixen refredar una mica, es pelen i s´aixafen amb una forquilla  afegint-hi oli, sal i pebre al gust. A part es talla la botifarra negra a dauets petits i es salta una moment per la paella. Un cop saltejada, es barreja amb la patata xafada i es deixa refredar a la nevera fins que estigui ben fred (es pot deixar d´un dia per l´altre)
Mentre es refreda preparem el pa ratllat, que hi posarem una mica d´all i julivert deshidratats( al gust) , i l´ou batut.
Un cop feda la pasta només falta donar-li la forma passar-les per l´ou i el pa ratllat ( jo ho faig dues vegades, perquè l´arrebossat quedi mes consistent) i cap a la paella amb l´oli ben roent. No necessiten gaire estona de cocció, tot està cuit, només han de quedar ben xules de fora i que s´escalfin per dins. 
Apa doncs, unes croquets, boletes o pilotetes ben bones. Per descomptat que la botifarra negra es pot canviar per qualsevol altre cosa, com xoriç, pollastre…

8 comentaris:

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ooooh, el tall de la croqueta es veu simplement impressionant! De debó, m'han captivat! apuntades, que han de ser una delícia!
Moltes gràcies per participar!
Petons
Sandra

La Cuina Violeta ha dit...

Ostres que bones. M'imagino el gust al paladar...
Nani

QUIMA ha dit...

La combinació de patat i botifarra negra ha de ser bonissima !!! Tan quedat perfectes.
petons

Judith ha dit...

són molt maques rodonetes, crec que són mes atractives!!! petones

Ingredients i paraules ha dit...

Hola Anna!!!
Quina bona proposta!! a més sense beixamel, aixó va millor per la figura :P
Em passo una estona pel teu bloc que m'agrada.
Una abraçada.

el taller de cuina ha dit...

Que bones i originals!!! M'apunto la idea, a en Jordi li agradaran
petonets

Francesc Estorach ha dit...

com enamorat de les croquetes no les puc deixar de probar. vaig a fer-les una nit d'aquestes.
molts petons!!!

Anònim ha dit...

hooola!